
NEVROLOŠKE IN PSIHIATRIČNE AMBULANTE
Za zagotavljanje ustrezne diagnoze, obravnave in zdravljenja oseb z demenco se lahko svojci obrnejo na javne in zasebne nevrološke ali psihiatrične ambulante po Sloveniji.
Svojci se pogosto soočajo z agresivnostjo, samomorilnostjo ali drugačnim življenjsko ogrožajočim vedenjem osebe z demenco. V takem primeru lahko pokličejo na pomoč:
- Enoto za krizne intervencije na telefonsko številko 01/5874 900 (lokacija: Grablovičeva 44b, 1000 Ljubljana),
- Urgentno službo na 112, ki takšnega posameznika odpelje v dežurno psihiatrično ambulanto.
V hudi čustveni stiski zaradi stresnih okoliščin, s katerimi se soočajo svojci oseb z demenco, lahko zase poiščejo psihiatrično pomoč v javnih ali zasebnih psihiatričnih ambulantah.
PATRONAŽNO ZDRAVSTVENO VARSTVO
Preventivne obiske na domu načrtuje patronažna sestra sama in se plačujejo iz obveznega zdravstvenega zavarovanja. Pri kronično bolnih in socialno ogroženih varovancih sta načrtovana dva obiska na leto. Če je potrebno obiskati varovanca več kot dvakrat letno, morajo svojci pridobiti napotnico izbranega splošnega zdravnika obolelega. Za obisk bolnika z demenco, ki ga patronažna sestra v tekočem letu še ni obiskala na njegovem domu, lahko svojci pokličejo patronažno službo v zdravstvenem domu. Patronažna služba izvede tak obisk na domu tudi na intervencijo socialne službe ali nevladnih organizacij. Poseben poudarek pri bolniku poleg splošne zdravstvene nege osebe z demenco namenja patronažna služba podpori in svetovanju svojcem.
Kako naročite obisk patronažne medicinske sestre na domu?
- Informacije o patronažni službi daje vaš osebni zdravnik, dostopne pa so tudi na spletni strani zdravstvenega doma.
- Če vaš osebni zdravnik (nadomestni zdravnik) ob vašem obisku v ordinaciji ali ob obisku na domu ugotovi, da potrebujete zdravstveno nego na domu, izda »delovni nalog«. Delovni nalog pošlje patronažni službi, ki vas nato obišče.
- Če je zdravstvena nega na domu nadaljevanje bolnišnične zdravstvene nege, praviloma ob odpustu iz bolnišnice obvestijo tudi odgovorno patronažno medicinsko sestro. »Delovni nalog« vaš osebni zdravnik napiše naknadno. V primerih, ko je potreben poseg, pa boste morali pridobiti delovni nalog prej.
- V nekaterih primerih bodo vam ali vašim svojcem ob odpustu iz bolnišnice naročili, da sami pokličete patronažno službo, in vam dali navodila kar v roke. V takem primeru nato sami obvestite osebnega zdravnika, da ste že doma in se dogovorite za pregled.
- Če se vam zdravstveno stanje v času med obiski poslabša ali se patronažna medicinska sestra ne oglasi, kot je bilo dogovorjeno, sami pokličite patronažno službo in se dogovorite za obisk.
- V primerih, ko vas obiskujejo socialni oskrbovalci pomoči na domu, lahko ti ugotovijo, da potrebujete zdravstveno nego, in obvestijo patronažno službo ali osebnega zdravnika.
- Za preventivni obisk patronažna medicinska sestra najavi svoj obisk po telefonu. Ob obisku drugega pacienta v soseščini lahko brez najave osebno potrka tudi na vaša vrata in se takrat, če je potrebno, naroči za poznejši obisk. Najavi se lahko tudi po pošti.
POMEMBNO: Ob obisku se patronažna medicinska sestra predstavi in identificira s prav za ta namen izdanim dokumentom. Na plastificirani kartici so navedeni naslednji podatki: ime, priimek, fotografija, ustanova, patronažna služba, matična številka.
Kadar ob zdravstveni negi nastane večja količina kužnih odpadkov, jih patronažna medicinska sestra v zavezani rumeni vrečki ali hermetično zaprtem zabojniku pusti na bolnikovem domu do odvoza, ki ga opravi uslužbenec ZDL (tudi on se identificira s prav za ta namen izdanim dokumentom, ki ima navedene vse že prej naštete podatke).
ZA VEČ INFORMACIJ SE OBRNITE NA DRUŽINSKEGA ZDRAVNIKA!
MEDICINSKI PRIPOMOČKI
Pojem medicinskih pripomočkov pokriva vse izdelke, ki se uporabljajo za diagnosticiranje, preprečevanje, spremljanje, zdravljenje in lajšanje bolezni, okvar, invalidnosti, anatomskih funkcij ali fizioloških procesov, za nadzor spočetja in ki svojega glavnega predvidenega namena učinka na človeško telo ne dosega na farmakološki, imunološki ali metabolični način. Pod medicinske pripomočke štejemo vse od navadnih obližev do elektromagnetnih in mehaničnih aparatur za bolnišnično uporabo, kirurških instrumentov in diagnostičnih testov.
Trajnostna doba medicinskega pripomočka je obdobje, pred iztekom katere zavarovana oseba ni upravičena do novega pripomočka v breme obveznega zdravstvenega zavarovanja (OZZ). Po preteku trajnostne dobe je zavarovana oseba upravičena do novega pripomočka, če zdravnik ugotovi, da je prejšnji funkcionalno neustrezen ali neuporaben. Zavarovana oseba ima pravico do novega pripomočka še pred iztekom trajnostne dobe, in sicer ob anatomskih in funkcionalnih spremembah, zaradi katerih je postal pripomoček neustrezen. Predlog za nov pripomoček pred iztekom trajnostne dobe poda pooblaščeni zdravnik, o upravičenosti pa odloči imenovani zdravnik.
ZA VEČ INFORMACIJ SE OBRNITE NA DRUŽINSKEGA ZDRAVNIKA!